סטפ און בראי הזמן – היסטוריה של הסטפ און

בואו נצלול לתוך האבולוציה של ביינדינג סטפ און

מאב טיפוס לביינדינג כניסה אחורית בתחילת שנות ה-90, ל-Step In בייצור המוני בתחילת המילניום, ועד לביינדינג Step On המהפכניים שיש לנו היום. המהנדסים המסורים בברטון השקיעו אינספור שעות במעבדה – ועל ההר – כדי להגיע לטכנולוגיה המושלמת של ביינדינג בלי רצועות.

 

והיי, בהחלט עברנו כברת דרך מאז העיצובים הראשוניים של שנים עברו. כאשר סטפ און משרת נאמנה את גולשי הנבחרת של ברטון וגולשים מקצוענים בכל רחבי העולם, בואו נחפור בארכיונים ונראה כמה רחוק הגענו ב-30 השנים האחרונות.

כשאנחנו מסתכלים אחורה על האבולוציה של נעליים וביינדינג סטפ און, עולים כמה דגמים מעוררי מחשבה. בחרנו כמה לביקור חוזר:

 

1993 אב טיפוס ביינדינג כניסה אחורית-

לפני כמה זמן הייתה 1993? ובכן, פארק היורה יצא לבתי הקולנוע, הסכמי אוסלו היו בחיתולים, "I Will Always Love You" של וויטני יוסטון היה בראש המצעדים, וסקוט קלר, מנהל מחלקת הנדסה ועיצוב של ברטון, סיים את לימודיו בקולג'. הפרויקט הבכיר שלו? ביינדינג הכניסה האחורית. ממש כמו שחברות מסוימות עוד מעצבות היום, כגון flow bindings או נידקר סופרמאטיק.

למזלנו, עם השנים התבגרנו כולנו גם לעיצובים טובים יותר….

 

1999-2001 אב טיפוס סטפ אין “Boot 3” –

בואו נהיה כנים – כולם משתמשים בקצת נייר דבק כדי לצלוח איזה פרויקט עשה זאת בעצמך, אפילו המהנדסים של ברטון. למרבה המזל, מעולם לא יצא לשוק ביינדינג שהגיע עם גליל דבק, אבל זה כיף להסתכל אחורה על איך הגענו לכאן.

"זה פשוט מטורף לראות", אומר קאם מאקי, מתכנן סחורות גלובלי. "לראות את האבולוציה של Step On והיכן הוא נמצא עכשיו – לדעת שזה בא מכאן – זה פשוט מרחיב אופקים."

וזו הייתה רק תחילת האבולוציה שלו.

 

1999 מקורי Step In Bindings-

אוקיי, עכשיו דברים נראים קצת מוכרים. עם עיצוב מלוטש יותר – והיעדר נייר דבק- מערכת ה-Step In הייתה צעד גדול בכיוון הנכון. למרות שזה עדיין הותיר הרבה לשאוף אליו, הביינדינג הללו שיוצרו ונגלשו בכמויות היו אבן דרך רצינית למקום בו אנו נמצאים כעת.

 

"אלה עבדו די טוב לתקופה", אומר קלר. "עם זאת, הרבה תחומים לשפר. המנגנון לא התאפס אוטומטית, למגף היה ממשק פלסטיק גדול, נוקשה ולא נוח ממש מתחת לכל כף הרגל, ופינוי שלג הייתה בעיה. בנוסף, הגלישה הרגישה פאנקית."

 

אז, עדיין לא מושלם, אבל Step In דחף אותנו הלאה לאורך המסע ל-Step On – מה שמקפיץ אותנו מהר ל-2016.

 

2016 סטפ און מודרני ראשון-

במבט ראשון, נראה שאין הרבה בגרסה הזו של Step On. עם זאת, הם משמשים כאבן הבניין של המערכת החדשנית ביותר שתבוא. אנחנו מתקרבים. ב-2016 ברטון פיתחה את אבות הטיפוס הראשונים של Step On, שהודפסו בתלת-ממד במפעל. עיצובים אלה שימשו בסופו של דבר לפיתוח מערכת ה-EST Step On הראשונה שנמצאה בקולקציית Mine 77 – פירוט נוסף על אלה בקרוב.

שנה לאחר מכן שוחרר כביינד ReFlex כדי לאפשר לכל גולש גישה למערכת – בין אם הם היו על בורד ברטון ובין אם לא – Step On חוללה מהפכה בעולם הגלישה. ועדיין רק התחלנו.

 

2020 Step On EST-

בקשה אישית מג'ייק – מיוצר בגודל בינוני בלבד – Mine 77 Ride On Jake X Craig Kelly היה המהדורה הראשונה של Step On EST. זה היה (ועדיין) אחד המוצרים המבוקשים ביותר בחברה.

מכיוון שג'ייק רצה שזה יעשה מהר ככל האפשר, עדיין היו כמה פשרות בתהליך. בעוד מבחינה טכנית היה ביינד EST, אפשרויות זווית העמדה והרוחב היו מוגבלות יותר מהיצע ה-EST הסטנדרטי שלנו. המדרס היה סופר עבה, מה שהותיר את הנעל עומדת יחסית גבוה מעל הבורד, והיו בעיות בניסיון להתאים את ה- Men's Medium לגדלים אחרים.

 

למרות זאת, ה-Mine 77 EST Step On היה רגע מכונן עבור ג'ייק וברטון כחברה.

2022 סטפ און הנוכחי-

בּוּם. הנה אנחנו כאן. כמעט 30 שנה מאז שקלר לעג לביינד כניסה אחורית עבור פרויקט הגמר שלו, Step On ביסס את עצמו כאחד המוצרים המהפכניים והמכובדים של עולם הסנובורד אי פעם. לאחר אלפי שעות של מחקר ופיתוח, בדיקות מתמשכות בשלג, מאות משובים של גולשים ותשוקה להתקדמות, ה-Step On הגיע לצורתו הנוכחית.

כיום, Step On כולל תופסני אצבעות משופרים למערכת חלקה, שקטה וקלה יותר, תוך שילוב קליפסים טובים יותר לעקבים, ליינרים משודרגים ואפילו אפשרויות לנעל רכה. והכל הודות למשוב של הגולשים. זה והמחויבות המתמדת של הצוות שלנו לדחוף את הגבולות. אבל היי, ככה תמיד עשינו דברים כאן.

 

 

לפני 30 שנה ברטון יצאו לעצב את הביינדינג הכי נוח ועם ביצועים הכי גבוהים שאפשר.

היום, אנחנו גאים לומר שאנחנו מציעים בדיוק את זה. ולמרות שעברנו כברת דרך, עדיין לא סיימנו. דוחפים קדימה כל הזמן על ידי תשוקה להתקדמות ושלמות, Step On מדגים את האנרגיה ומוסר העבודה שברטון נשענת עליהם תמיד. מלוח השרטוטים ועד לרכבלים, ברטון תמיד בראש האבולוציה של הסנובורד.

אז, לכו לראות לאן הביאו אותנו 30 שנות החדשנות של Step On בחנות סקי פס ת״א, ואז נסה אותם בעצמך. לא תתאכזב.